Allroad is GEEN Offroad! Misverstanden over de Yamaha XT 660 Z Tenere

2 comments Toevoegen

  1. Ik vind dat je helemaal gelijk hebt
    Want ik heb een drz 400 s en dat ding weegt ongeveer 120 kg of het een offroad of duel sport daar kun je aan twijfelen al zit daar niet zo’n groot verschil tussen als offroad en allroad

    Ik reed hier voor op een xt1200z met de juiste banden en val beugels etc kun je er wel wat mee maar het blijft een lomp ding
    Maar je kunt er wel snelweg wat noodzakelijk is soms met de drz die ik nu bezit gaat dat helaas niet maar wel een grote fun factor in de buurt de tet loopt bij mij ongeveer door de achtertuin maar ik ben nu ook weer n beetje aan het kijken voor een motor waar je ook 600 km snelweg mee kunt doen en offroad

    Xt660z
    F650gs
    Xrv 750 africa twin
    Transalp

    Ik wil volgend jaar een reis maken door Griekenland en Turkije

    • Ik vind de XT660Z echt de sweetspot voor offroad kunnen rijden en op de snelweg stabiel tussen de 100 en 130 kunnen rijden. Als je geld hebt zou ik sowieso voor de Tenere 700 gaan, maar als je budget wat minder is, is de 660 een juiste keuze. De F650 rijdt een stuk ‘ouder’ en er zijn veel minder accessoires voor. De XRV750 vind ik te zwaar en lomp, tenzij je zo’n hele conversions kit koopt en de complete vering aanpast. De Transalp heb ik zelf gehad. Offroad geen goede keuze want de manier waarop de kappen zijn gemonteerd, vooral rond de ruiten, is een drama om in elkaar te zetten als je ooit schade maakt.

Plaats een reactie