Honda CRF300L

Een compleet overzicht van alle mods.

Honda CRF300L met een rally tower van One Adventure

Een compleet overzicht

Op deze pagina vind je alle up-to-date mods en accessoires van mijn Honda CRF300L, inclusief links naar de webshops waar je het kunt aanschaffen.

Tevens vind je van sommige mods links naar complete reviews die ik heb geschreven en/of gefilmd. Heb je vragen over een mod? Neem dan contact met me op.

Het standaard stuur van de CRF is een 22mm variant met een licht naar de rijder gebogen slag. Dit stuurt voor mij lekker in de stad, maar niet offroad. Tevens heeft het OEM stuur de neiging om te gaan buigen naar een of meerdere valpartijen. De upgrades die ik heb uitgevoerd zijn ten behoeve van betere beheersbaarheid, bescherming en rigiditeit.

Barkbusters VPS handkappen
Essentieel

Barkbusters handkappen (BHG-152)

Essentieel voor extra bescherming rondom de handen en wind deflectie op de koude dagen. Ik maak gebruik van de BHG-152 tweepuntbevestiging voor een 28mm stuur met rood witte VPS kappen. Deze past o.a. op Renthal en Protaper 28mm sturen.
Check op bartang.eu →

Rally Raid bar risers top bar clamp | Honda CRF300L

Rally Raid bar & top clamp kit

Solide optie om je aftermarket tapered 28mm stuur te verhogen en vast te klemmen. Deze setup biedt M4 threads om direct je Garmin houder of een ram mount te monteren.
Check op rallyraidproducts.co.uk →

Renthal Fatbar | Honda CRF300L

Renthal Fatbar 822-01-BK

Een 28mm aluminium stuur die in tegenstelling tot het stalen OEM stuur wel tegen een goede valpartij kan.
Check de op smxracing.nl →

Double Take Enduro spiegels

Double take enduro spiegels

De welbekende onbreekbare spiegels die middels RAM mounts op je stuur worden bevestigd. Ik heb voor de Enduro variant gekozen. Ik vind deze Doubletake spiegels echt dubbel en dwars de investering waard. Een set bestaat uit de spiegels, de RAM arm en de RAM bal bevestiging.
Check op amazon.nl →

Pro Grip handvatten voor de CRF300L

Pro Grip 714 Rally Grips

Fijne zachte handvatten met veel grip. Helpen tevens met trillingen in het stuur te verminderen.
Check op bartang.eu →

De CRF300L heeft hele slappe goedkope vering. Offroad krijg je daardoor een stuiterbal gevoel en kun je minder genieten van het rijden. Het upgraden van zowel de voorvorken als de schokbreker kun je vervolgens zo duur maken als je wilt. Denk hierbij realistisch na hoe je met je kleine Honda gaat rijden.

Wilbers schokdemper voor de Honda CRF300L

Wilbers schokdemper 540

De goedkoopste van de drie Wilders schokdempers voor de CRF300 serie. Deze zat al op mijn CRF gemonteerd toen ik hem tweedehands in Belgie kocht. Hij is vele malen beter dan de standaard schokdemper, maar als ik zelf mocht kiezen had ik toch voor de 640 gegaan waarbij je naast de preload, ook de demping kunt instellen.
Check de schokdempers op wilbers.de →

Wilbers veer voor de Honda CRF300L

Wilbers lineaire veer

De CRF heeft maar een veer die te vinden is in de rechter voorvork. De originele is vrij slap en een aftermarket veer zoals die van Wilbers maak de voorkant wat stijver en meer responsief.
Check de veer op wilbers.de →