Blauer Kevin Motorjeans Review

Urban motorkleding is niet meer weg te slaan uit de showrooms. Iedere motorkledingzaak heeft tegenwoordig een breed assortiment aan motorjeans, fashionable jassen, sneakers en handschoenen. Dit type motorkleding is niet meer te onderscheiden van reguliere mode. De tijd dat je enkel weg kon komen met een vormloze tourbroek is voorgoed voorbij!

Een groeiende groep van steeds jongere motorrijders heeft de behoefte om er ook op de motor fashionable uit te zien, zonder dat ze veiligheid van motorkleding willen opgeven.

Voor deze steeds groter wordende doelgroep heeft Blauer de Kevin Motorjeans ontworpen. De Kevin in een moderne motorjeans met een slanke tapered pasvorm en is beschikbaar in drie verschillende kleuren. In deze review deel ik mijn ervaring met deze motorjeans na twee maanden van intensief gebruik tijdens woon- werk, touren en korte stadsritjes.

Blauer: Make Italia America great again!

Blauer is een van oorsprong Amerikaans merk wat zich qua motorkleding focust op urban en retro mode. Ik meen dat hun motorkleding weer door een Italiaans bedrijf wordt ontworpen en geproduceerd onder het label van Blauer, maar laten we de credits alsnog aan onze Amerikaanse vrienden geven. Ze hebben het al zwaar genoeg in het Trump tijdperk en bovendien zie ik toch echt een Amerikaans vlaggetje op de kontzak zitten 😀

Verschillende mensen, verschillende smaken

De Blauer Kevin die ik heb mogen reviewen heeft een lichtblauwe kleur (Blue 555) met een wat gebleekte washing. Daarnaast heb je nog de donkerblauwe (Blue 515) en een lichtgrijze variant (Gray 808). Mocht je een wat nettere look willen zou ik voor de 515 gaan. Zelf ben ik meer van de gebleekte jeans dus liggen de lichtblauwe en lichtgrijze variant me wat meer.

Blauer motorjeans modellen

Pasvorm: tapered, not skinny

De broek heeft tapered fit wat er op neer komt dat ie van boven naar beneden wat strakker afloopt, zonder dat ie mega strak zit zoals een skinny jeans. Voor iemand zoals mij met vrij forse bovenbenen zit ie bovenaan wat strakker dan ik gewend ben. Omdat het een motorjeans is vind ik dit echter prima. Van mij mag een motorjeans wat strakker zitten dan een reguliere jeans zodat ie niet gaat wapperen als ik met 100 km per uur over de snelweg rijd.

Blauer Kevin Motorjeans

Hoe vallen de maten uit?

Blauer werkt in tegenstelling tot een merk als Rev’it niet met lengtematen. Bij Rev’it kun je bijvoorbeeld een breedtemaat 32 en een lengtemaat 30 kiezen. Bij Blauer kun je alleen een breedtemaat kiezen en een maatje 34 breedte heeft dan simpelweg langere broekspijpen dan een maatje 32.

Ik draag bij de Kevin een maatje 32 en de broekspijpen vallen lekker lang uit, zodat je ook met gebogen knieën op de motor geen hoogwater krijgt. Overigens draag ik bij reguliere jeans zoals mijn Levi’s jeans ook gewoon maatje 32, dus de Kevin valt normaal uit. Mocht je er een online willen bestellen zou ik gewoon je eigen maat aanhouden en niet voor een maatje groter of kleiner gaan.

De veiligheid van de motorjeans

Qua bescherming is de Kevin aan de binnenkant op de heupen, billen en knieën versterkt met Aramide vezel (Twaron, 220gr). Aramide vezel is hittebestendig en heeft een grote treksterkte. Als je een glijder maakt moet dit er voor zorgen dat de meest kwetsbare lichaamsdelen op dat moment geen schaafwonden oplopen.

De knieën zijn voorzien van pockets met daarin uitneembare CE gekeurde knieprotectoren. De knieprotectie kun je inbrengen of uitnemen via een rits aan de buitenkant van de jeans.

Je hoeft de broek dus niet binnenstebuiten te keren om de protectoren uit te nemen als je een dagje door de stad moet lopen. Dit maakt de broek in mijn optiek ook prima geschikt als reguliere jeans om dagelijks te dragen. Vooral in de wat koudere maanden biedt deze motorjeans wat extra warmte comfort vanwege de dikke spijkerstof en de aramide vezel.

CE knie protector Blauer Kevin

Alleen leuk voor de zomer?

Ik heb de Kevin motorjeans de gehele zomer gedragen, zowel op de warme dagen als op de wat koudere. Op de extreem warme dagen voelt ie soms vrij warm aan vanwege de aramide panelen en de afwezigheid van ventilatie openingen. Zolang je op de motor zit en blijft rijden heb je er weinig last van, maar zodra je lang stilstaat bij een stoplicht of ergens gaat lunchen merk je wel dat ie wat warmer aanvoelt dan een reguliere spijkerbroek.

Een motorjeans is volgens mij prima geschikt voor zowel de lente, zomer en zelfs de herfst. Hou er wel rekening mee dat ie niet waterdicht is, waardoor je met twijfelachtig weer altijd een regenbroek bij je moet hebben.

Conclusie

Ik heb de Blauer Kevin op zowel warme als koudere dagen gedragen, op korte ritjes, op lange ritten, in de stad en op de snelweg. Tijdens langere ritten kreeg ik op mijn harde Suzuki SV 1000 zadel wat irritatie op mijn kont vanwege de naden in de broek. Iets wat ik ook ervaar als ik een tourbroek aan heb met daaronder een reguliere spijkerbroek.

Daarnaast vond ik de motorjeans op de dagen dat het rond de 30 graden was net iets te warm. Ik zou hem eerder dragen op dagen van max 25 graden, maar zeker niet alleen in de zomer.

Qua looks vind ik hem helemaal top en de simpel uit te nemen knieprotectie maakt hem naar mijn mening uitermate geschikt om in de stad te dragen of om als reguliere jeans te dragen in de koudere maanden. Na intensief gebruik en tweemaal gewassen te zijn voelt de broek nog steeds enorm degelijk aan, dus qua bouwkwaliteit geloof ik het wel.

De prijs van rond de 200 euro is niet mals, maar ligt op hetzelfde niveau als premium broeken van o.a. Rev’it. Qua looks en veiligheid doet deze broek niet onder voor andere premium merken, dus is het naar mijn mening een kwestie van smaak of je de Kevin aanschaft of een andere motorjeans.

Mocht je in de markt zijn voor een motorjeans, zou ik zeker even langsgaan bij de showroom van Voordeelhelmen.nl en daar kijken of de Blauer iets voor jou is.

 

Gerelateerde Berichten

Plaats een reactie